vilmapetterssons

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2013

Myran

Av Vilma Pettersson - 15 augusti 2013 15:50

Idag skulle ju jag och Freia till Myran. Och Ida följde också med.


Myran hämtade alla tre vid tågstationen. Sen åkte vi förbi Mc Donalds och betsällde mat. Vi åkte hem till myran och åt. Hon hade jätte fint hus, och jätte fin gård. Och så hade hon en jätte gullig hund som hette Gro (stav).  


När vi ätit klart så visade Myran hur hon bodde. Sen gick vi till stallet och började göra iordning Barney och Billie. Stallet var jätte fint och lagom stort. Jag gjorde iordning Billie och Ida och Freia gjorde iordning Barney.


Sen tog vi ut dom och satt upp. Jag började rida Billie och Ida började med Barney. Vi red till paddocken. Och vi började självklart med att skritta på långa tyglar. Sen kortade vi upp tyglarna och skrittade lite till. Sen började vi trava fram. Och Billie var verkligen stor i steget. Sen travade vi på volten. Och så fattade vi galopp. Och Billie gick på tygeln i galoppen! Hon hade super härlig galopp. Sen bytte vi varv på volten och galopperade i andra varvet. Och det var jätte studsigt i andra varvet. Men det var nog för att hon var stel. Sen gjorde vi lite olika saker. Vi gjorde mycket emellan också. 


Sen bytte vi så Freia red Billie, och Ida fortsatte rida Barney och jag kollade på. Dom gjorde ungefär samma sak. 


Sen bytte vi igen. Så jag red Barney, Ida kollade på och Freia fortsatte rida Billie. Vi gjorde ungefär samma sak igen. Var mest på volten. Och en gång tuggade Barney på bettet! Och han var superduktig även fast han är 25 år! Galopperade och så. 


Sen bytte vi igen. Så Freia red Barney och Ida red Billie. Och då skrittade vi ut lite grann. 


Sen tog vi in hästarna. Sadlade av, tränsade av, borstade av m.m Och sen mockade Myran och Freia, jag och Ida putsade. 


Sen tog vi ut hö i hagen och släppte ut hästarna. Och sen skjutsade Myran hem oss.


Det har varit superkul idag! Och vädret var också fint. Så det var ju kul.


Ps. Bilder kommer komma sen. Så ni får en bild på mig istället.


 

 
 
Freia

Freia

15 augusti 2013 16:56

Inte för att vara dum, men Myran sa att hon nästan gick på tygeln bara.

http://freialovehorses.bloggplatsen.se

Vilma Pettersson

15 augusti 2013 17:27

Okej. Hörde inte det, men tack för att du sa det :)

 
Freia

Freia

15 augusti 2013 17:34

Varsågod! :) Så sa hon till mig också, haha. Men alltid nåt i alla fall.

http://freialovehorses.bloggplatsen.se

Vilma Pettersson

15 augusti 2013 17:34

mmm.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vilma Pettersson - 18 augusti 2013 12:36

Jag, Freia och Ida ska blogga tillsammans på en blogg som heter: enkopingsryttare.horseworld.se . Och ja, då är det här kanske sista inlägget jag skriver på denna blogg. Vi har inte hunnit fixa nånting på den än.     ...

Av Vilma Pettersson - 17 augusti 2013 22:22


Självklart så kunde jag inte hålla mig borta från bloggen! Men jag kan ju berätta om dagen då da.   Jag har varit med ida och Freia hela dagen. Eller ändå sen klockan 14.00 ungefär. Vi var först hos Freia och spelade in en film. Lite intresserade...

Av Vilma Pettersson - 17 augusti 2013 21:50

Tar en bloggpaus en liten stund. Den kanske bara blir i 2-3 dagar. Eller mer. Men vi får se.    Jag, Ida och Freia hade tänkt att skaffa en blogg tillsammans. Och då blir det ju mer uppdatering eftersom vi är tre stycken som bloggar! Och det blir...

Av Vilma Pettersson - 17 augusti 2013 13:37

Det var bara en fråga, och det verkar inte bli fler. Eller jag fick två frågar om jag ska få en häst, så jag kan ju svara på det här också.   Anonym: Vad tycker du om Ida Sonfors?   Svar: Känner inte Ida så jätte bra, men hon är snäll och duk...

Av Vilma Pettersson - 17 augusti 2013 13:34

Presentation


Jag heter Vilma och jag är 12 år.

Jag har en medryttarhäst som heter Manessa. Och så är jag en del ute i rönna.

Och så rider jag på ridskola 1 gång i veckan.

Hoppas ni gillar min blogg! :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad tycker du om min blogg? :)
 dålig :(
 okej :/
 bra :)
 bäst :D

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vilma

Vilma  


Ovido - Quiz & Flashcards